asd

Mourinho " Vi måste ge allt vi har båda matcherna "

[ måndag 21 februari 2011 | Yorum yap... ]

Jose Mourinho tog emot media i Lyon dagen före den första etappen i Champions League den 16 mot Olympique Lyonnais.


"Lika med Lyon är något nytt för många av mina män. Det franska laget får mig att minnas tillbaka , eftersom jag slog ut dem från Champions League ett av de år jag vann titeln. Carvalho gjorde samma sak, och det gjorde Cristiano. Vi måste eliminera dem i syfte att uppnå våra Champions League mål. "


"Jag har inte gjort något speciellt eller annorlunda inför denna match. Vi började prata om spelet och vår motståndare i dag. Vi vet vad vi vill och vilken riktning vi måste ta för att vinna ."


"Göra fler mål än dem kommer att vara avgörande (skratt). Allvar nu, Lyon är en tuff, intelligent motståndare som vet exakt hur man spela dessa spel. Statistik är till för att brytas. Vi måste ge utmärkt prestanda i både spel i För att vinna slips. Vi kommer att få problem om vi tror att detta är enkelt. Vår respekt för våra motståndare bör baseras på vad det är idag, inte vad det var förra året. Real Madrid är mästare i alla europeiska mästare och vi kommer att spela med denna övertygelse. Vi vet vad vi måste göra för att nå nästa omgång. "


"Jag pratar normalt om i lineupen jag ska använda, men jag kommer inte idag. Jag är den enda som vet vem som kommer spela i morgon. Inte ens mina män vet."


"Vi får se om vi vinner Champions League eller inte måste vi nu klättra två väggar.. Nå kvartsfinal och besegra Lyon, som det här laget har aldrig besegrat jag stått inför en liknande situation i Inter och vi hamnade vinna Champions League, men vi får vänta och se om vi vinner i år ".


"Zinedine Zidane har gett oss en rapport i laget eftersom han vet fransk fotboll bättre än vi gör. Han vet också Real Madrid bättre än någon annan. Han kommer alltid att finnas med oss i Champions League, men han kan vara ännu närmare oss. Han har arbetat med detta i två månader. "





källa : realmadrid.com

0 kommentarer »