asd

Officiellt: Ricardo Carvalho klar för Real Madrid!

[ lördag 14 augusti 2010 | Yorum yap... ]

Ricardo Carvalho hade igår sin första presskonferens som en Real Madrid-spelare.

Den nye portugisiske backen har tidigare berättat att han har velat spela för Los Blancos. Vilket han ville så gärna att han sa att han hade kunnat tänka sig att simma över till Spanien. Nu är han här, vilket han uppenbarligen är mycket nöjd och lycklig över.

"Jag har länge velat spela för Real Madrid. Jag kommer göra allt jag kan för att hjälpa laget att nå sina mål. Varje spelare har sin egen personlighet och jag kommer göra mitt bästa på plan."

Carvalho återförenas nu med sin gamle tränare, vilken han tidigare har arbetat med i två tidigare klubbar och vunnit en massa olika titlar med. Där den stora höjdpunkten var såklart att vinna Champions League med Porto 2004.

"Jag är säker på att Mourinho kommer göra bra ifrån sig. Han är en bra tränare och en vinnare, och nu arbetar han även för en vinnande klubb."

Han poängerade även att sammanhållning och att hålla ihop som ett lag kommer att vara viktigt för att lyckas.

"Vi måste vara ett sammansvetsat lag, det är det som är nyckeln till framgång."

Spelaren har varit i London och spelat i sex år. Man kan undra om omställningen från den Engelska till den Spanska fotbollen kan bli svår för honom. Men själv är han inte orolig över att anpassa sig, men påpekar att det finns uppenbara skillnader mellan ländernas sätt att spela fotboll.

"Den spanska fotbollens fart och stil är mycket annorlunda än den i England. Där är den mer direkt medan den är mer avancerad här. Jag kommer inte ha några problem att anpassa mig eftersom jag gjorde det i England utan några som helst problem."

Vi önskar honom all lycka i klubben, samt hoppas att han än en gång får vara med och lyfta Champions League-bucklan med sin gamle tränare.

Källa: realmadrid.com