asd

Kakà : " Jag kan inte bärga mig "

[ måndag 13 juli 2009 | Yorum yap... ]
Här följer en intervju av Marca med en av Madrids nya förvärv , Kakà.

Kommer Real Madrid vara oslagbara nu när dom har värvat dig och Cristiano Ronaldo?
Nej det kommer vi inte. Är det något jag har lärt mig i min karriär så är det att det inte räcker med bara talang, man måste ha ett lag och inte bara två spelare. 2006 års upplaga av Brasilien var fyllt med talang men vi blev hemskickade vid kvartsfinal och detta p.g.a att det fattades andra vitala punkter i laget. Vi måste jobba hårt för att uppnå våra mål och det gör man genom att vara ett lag och arbeta tillsammans.

Vad tycker du om din nye lagkompis Cristiano Ronaldo?
Som en spelare är han makalös, han spelar i en egen liga. Du måste bara se honom och spela . Han är spektakulär. Som person verkar han vara en snäll person. Nu när vi ska spela tillsammans hoppas jag att det jag tror om honom bekräftas för jag har alltid gillat honom. Vi kommer att bli bra vänner.


Kommer ni förstå varandra på planen?
Självklart, låt ingen tro något annat. Ni kommer att få se det väldigt snart. Vi är kompatibla och kommer att utföra stora saker, inte bara p.g.a honom , utan andra anfallande som Raul,Benzema,Robben,Sneijder,Higuain och Huntelaar.

Den 29 November kommer du spela ditt första El Clasico mot Barcelona..
Jag vet ! Jag var inte medveten om det för skedde så plötsligt. Jag såg datumet och blev mycket uppjagad då jag ser fram emot den matchen. Jag sa till min fru " mitt första el clasico har fått ett datum " . Det första mötet är alltid speciellt så jag hoppas att vi utför något stort. Vi ska göra allt för att vinna !


Champion League finalen kommer spelas på Santiago Bernabeu, är det en fördel eller nackdel för Madrid ?
Det är en fördel såklart. Champions League är den viktigaste turneringen i världen efter VM. Den har något unikt och det är varje fotbollsspelares dröm att få vinna den. Jag har haft tur och vunnit den med Milan, nu hoppas jag att vi gör det med Madrid också . Att få vinna den under mitt första år i Real Madrid vore fantastiskt. Jag blir helt ivrig bara genom att tänka på det.

Är du medveten om att du kommer bli jämförd med Zinedine Zidane , åtminstone dom första matcherna ?
Jag kan föreställa mig det men det stör mig inte. Jag förstår att dessa jämförelser är normala för journalister. Även om vi är olika spelare , hoppas jag innerligt att jag kan bli en del av Real Madrids historia precis som Zidane gjorde. Han är en legend.


Tack Kakà för din tid och vi hoppas att det går bra för dig
Tack själva.Hoppas vi gör våra fans lyckliga , vi ska kämpa och göra allt vi kan. Hala Madrid!









0 kommentarer »